Netradiční dovolená, kde se boří mýty. Hádejte město!

Tento rok jsme zvolili podle všech lidí z našeho okolí fakt zvláštní dovolenou. My jsme si ji ale užili, a proto se o ni chceme podělit.

1.Den

Návštěva místní ZOO

Zoo je na rovinatém terénu, je tam většinou stín, zvířata, která mohou být spolu jsou v jednom výběhu. Medvědi jsou společně s opicemi v živém lese na obrovské ploše. Zoo má jako jediná v ČR slůně. Pokud máte čas, součástí prohlídky jsou i lesní okruhy s popisky stromů. Moc se mi líbil koutek domácích zvířat s Jeruzalémskou krávou a obrovským (zhruba čtyřmetrovým) domečkem pro morčátka. Bylo jich tam tolik, že mám podezření, že s nimi krmí jiná zvířátka. Určitě si dejte ve stánku malá teplá kolečka pokapaná čokoládou – je to žrádlo. Jediné minus bylo málo informačních cedulí, takže chodíte a sami objevujete další zvířátka. Vstupné stojí pouze 100 Kč a parkování asi 40 Kč.

Venkovní expozice Miniuni – Miniatury

Ve stejném městě za 70 Kč vstupného a 20 Kč parkovného uvidíte jednu krytou místnost modelů lodí. Venku potom zhlédnete na 3 desítky úžasných modelů staveb jako jsou radnice, hrady, římské památky, pyramidy nebo třeba vláčková lanovka na Ještěd. Chodíte po malých roztomilých chodníčcích a kolem Vás se prohání vláček ČD. TIP: Zkuste vyfotit stavbu tak, aby vypadala na fotce jako skutečná.

Radnice

Radnice je nejznámější stavbou města. Jedná se o prvorepublikovou dvoukřídlou budovu s vyhlídkovou věží. Přímo na radnici se nachází infocentrum s ochotnými pracovníky. Před radnicí stojí socha Ikara, podle vedení města socha symbolizuje „vzestupy a pády“, kterými město prochází.

2.Den

Opevnění v Darkovičkách

Už první den jsem popojeli asi 10km mimo centrum do vesnice Darkovičky, kde se nachází část československého opevnění. Večer jsme přespali v autě přímo u pevnostního objektu Orel, který obklopují volně přístupné tanky. Po celé linii opevnění vede naučná stezka vhodná pro pěší a cyklisty. Areál opevnění v Darkovičkách zahrnuje několik pevnostních objektů. V první řadě to je pěchotní srub MO-S 19 Alej, který patří mezi nejlépe zrekonstruované objekty u nás. Nejcennějším exponátem je bezesporu původní 4cm kanon vz. 36, který je osazen ve střílně kompletně vybavené střelecké místnosti. K muzeu ještě patří pěchotní sruby MO-S 18 Obora a MO-S 20 Orel a jeden objekt LO vz. 37. Vstupné do objektu Alej 40Kč

Městečko Hlučín

V městečku je krásný cihlový kostelík, barokní zámeček, pěkné náměstí a velké Hlučínské jezero s kempem, ke kterému se ještě dnes vrátíme.

Landek park

Největší hornické muzeum v ČR se rozprostírá na jihovýchodním úpatí vrchu Landek, který leží nad soutokem řek Odry a Ostravice. Landek je také světoznámý unikátním nálezem Landecké Venuše – 46 mm vysokým torzem ženy vyřezaným z krevele. Svým štíhlým až „kubistickým“ tvarem se odlišuje od běžných paleolitických Venuší. Celá prohlídka i s muzeem hornického záchranářství stojí 150 Kč. V podzemí jste asi 50 minut, prohlídka začíná jízdou výtahem do hloubky asi 4,5 metru pod zem a cestou se sejde až do hloubky 15 metrů. V okruhu uvidíte jak přesně horníci dobývali uhlí v žílách vodorovných, nakloněných a svislých. Některé stroje jsou předváděny v chodu. Figuríny horníků v životní velikosti názorně ukazují, za jakých podmínek lidé v dolech pracovali. A hlavně se dozvíte, že v ——— se už štolováním vůbec netěží.
Druhý okruh je Landecká expozice báňského záchranářství, je největší svého druhu na světě. Uvidíte potápěčské přístroje nebo oživovací techniku.
Po celém areálu jsou vystavené ukázky těžké moderní hornické techniky (těžební stroje, kombajny, důlní lokomotivy atd.).

Hlučínský kemp

Nakonec jsme se vrátili do Hlučína a zabydleli se v kempu. Příjezdovou cestu může najít asi jen místní. Já bych se tam bála jet i s traktorem – fakt síla. Kemp jsme neměli objednaný dopředu, ale nebyl problém. Většina návštěvníků byla polské národnosti, slečna ve stánku byla Češka. Pivo Avar by mohlo být dobré, kdyby nebylo teplé. Byli jsme na šlapadlech za 100 Kč, bylo to fajn, kdo má ale velké nohy, budou ho docela bolet. Pán u šlapadel byl moc hodný a ochotný – palec nahoru.

3. Den

Třetí den jsme se jen koupali a zahráli jsme si minigolf, sice nebyl nějak hezky natřený nebo opravený, ale za 50 Kč byla sranda. V kempu šlo půjčit mnoho sportovního nářadí. Odpoledne jsme vyrazili směr Příbor, kde jsme zkoukli náměstí – mají hezkou kašnu, která na vás prší a zajímavý kostel. Dá se jít i do rodného domu Sigmunda Freuda.

4. Den

Hukvaldy

Přespali jsme v Hukvaldech v autě. V této vesnici se narodil Leoš Janáček a v rozsáhlém parku je zřícenina feudálního hradu Hukvaldy. V parku se má nacházet stádo muflonů a jelenů nebo socha lišky Bystroušky. Bohužel v tak velkém parku není cedule a mi jsme neviděli nic. Hrad mají otevřený od 9 hodin, ale k velkému překvapení prohlídky začínají až v 10. Paní v pokladně po nás chtěla plnou cenu i za prohlídku nádvoří (maximálně 5 minut) a tak jsme odešli a prošli jen okolí hradu.

Kopřivnice

Poslední den nás čekalo město Kopřivnice a muzeum Tatra. Nejucelenější sbírka věnovaná kopřivnické vozovce, později proslavené jako fenomenální automobilka TATRA. Na šedesát osobních a nákladních automobilů ze všech etap výroby doplňují podvozky, motory, modely, designérské návrhy, trofeje ze sportovních klání, dobové fotografie a různé rarity. Spoustu zajímavých a vyčerpávajících informací poskytují vícejazyčné videoboxy s filmovými sekvencemi automobilových skvostů. Bylo to moc zajímavé a skoro ve všech vozech bych se chtěla projet. Cena 110 Kč nebo 140 Kč pro všechny muzea v Kopřivnici.

Poslední zastávka – rozhledna Bílá hora

Hnedka za městem se nachází zalesněný kopec, na jehož úplném vrcholu stojí rozhledna Bílá hora, která má tvar šroubovice DNA. Vstupné je zanedbatelné, vstupenka je totiž zároveň pohled. Z rozhledny můžeme pozorovat například celou továrnu Tatra. K rozhledně vede několik tras, jedna přes nedalekou zříceninu hradu Strallenberg s válcovou věží zvanou Trúba.

A to je konec. Snad se mi povedlo naladit Vás zajímavou ochutnávkou, vhodnou třeba i na prodloužený víkend. OSTRAVA ! ! !

Líbil se vám článek? Sdílejte ho.