Reklamní teror

Dříve, když jsem byl malý, mi reklamy v TV zas až tak nevadily. Chci říct, že mi to sice zkazilo třeba celovečerní film, ale nevyšiloval jsem. Dnes je tomu úplně jinak…

V dnešní době, kdy se vše točí kolem reklam, se dá velice těžko utéci. Potkáváme je všude a vždy a za každého počasí. Jsou naprosto neodbytné a je jich čím dál více. Už toho mám dost. Zatím mi vadí nejvíce reklamy v televizi a vím, že se na daný program nemusím dívat. Ovšem ono se to netýká jen TV. Je toho více na internetu, je toho více ve městě a je toho více na silnicích. Chápu to, že chci-li něco propagovat, musím mít reklamu, abych svůj produkt dostal do širokého podvědomí veřejnosti. Chybí určitá hranice toho, kde je toho až příliš. Tak například si představte, a jsem si jistý, že každý to poslední dobou zpozoroval také, že sedíte u televize ve večerním čase a máte chuť se alespoň trošku odreagovat u nějakého programu. Díváte se třeba na dokument a zničehonic vám po prvních pěti minutách pořadu naskočí reklama. No není to k vyšilování? Dobrá, jedna skončí a vy opět usednete do pohovky, abyste navázali na tu „pohodu“, která byla před ní. Sledujete pokračování programu v domnění, že do další reklamy je daleko. Opak je pravdou a za dalších 8 minut následuje další reklama. To už trpělivost dochází, ale stále vás může držet to, že to byla druhá reklama a víc jich nebude, a ještě k tomu to máte rozkoukané. Člověk pak už nevnímá pořad tak pohodlně jako předtím, protože nervózně kontroluje čas, kdy asi bude další reklama. Místo odpočinku je jen podle mě zkažená nálada a naříkání na prokletou televizní stanici. To, co mě drží dál, je právě to, abych to shlédl celé a měl z toho, když už trpím, alespoň něco. Při doufání, že už bude reklamě konec, si musíme vyslechnout informaci, kolik firem sponzoruje tento pořad a následně kolik firem sponzoruje tento program. Dále hrozné je to, že v době, kdy do rozkoukaného pořadu naskočí reklama, se zvýší hlasitost o 20%. Lidé psali do televizí, co se děje a i stížnosti, ale televize vždy řekla, že tomu tak není a jen se nám to zdá. Je tomu tak. Neřeknou to, ale děje se to. Poslední dobou se asi stal trend, že naše komerční televize dělají reklamy možná kratší, ale častěji. Můžeme je vidět tedy v hodinovém pořadu třeba čtyřikrát místo toho, aby tam byly jednou či dvakrát a trvaly o tu dobu déle.

V případě, že máte kabelovou televizi, říkáte si, že reklamy neuvidíte – malý omyl. Když bych chtěl nahrát nějaký pořad, tak musím hlídat, aby mi tam nelezly reklamy na další pořady té dané kabelové televize. I když vám tam nevletí reklama na zahradní sekačky a prací prášky, vletí vám tam alespoň reklama na další programy, které budou vysílat.

Jsem zvědav, jak daleko to s reklamami půjde. Zda se dočkáme časů, když ve večerních zprávách budou reklamy nebo budou reklamy v reklamách. Otázka také je, zda budou ještě více rozšířeny reklamy na internetu. Dnes jich je opravdu mnoho a než se člověk někam prokliká, to zabere čas a i nervy. Neustálé vyskakování reklam do videí, do samotných textů, je TEROR. Dříve když naskočila dlouhá reklama u videa a nešla přeskočit, tak jsem to video vypnul a neměl už chuť to zhlédnout. Tyto nevyžádané reklamy by měly být nějak trestány, protože nevím, proč by lid měl sledovat něco, co nechce jen proto, že někdo s penězi si ten prostor zaplatí. V médiích nefunguje nějaká etika, takže si myslím, že to bude jen horší.

Co mě dokáže opravdu vytočit, jsou reklamy v přímém přenose a to i ve sportu. Například hokej. (Neberme teď to, že si nějak musejí vydělat. Buďme trošku sobci.) I když to je na veřejné televizi, kterou lidi platí, tak tam jsou reklamy. Při extralize tam jdou. Dobrá, lze to pochopit, protože ten hokej není moc financován jinak. Ovšem reklamy v mistrovství světa? To je dle mého na pováženou. Stalo se několikrát, že byla reklama v tom nejlepším okamžiku, a když jsou lidi napjatí více než u filmu, skočí jim tam reklama na nějaké kotle. On hokej má momenty, kdy je vyhlášena komerční přestávka a není zahájena hra, ale jsou okamžiky, kdy to nevypočítají a dají tam reklamu, i když se hraje. Dále malé reklamní poutače v obrazovce, které vyskočí a brání tak ve výhledu. Člověk si nahrává hokej, nahrává si film a do toho mu naskočí poutač. To je také dle mého názoru dosti drzé. Můžete podobné poutače vídat na komerčních televizích, když probíhá mánie na talenty.

Je to jen pár dnů, co jsem na webovém serveru shlédl informaci, že budou omezovat nebo dokonce snižovat počty billboardů na dálnicích. Víte, to by měla být samozřejmost. Nedávno byla dopravní nehoda, kdy řidič nákladního automobilu najel na ohnutou rouru, která byla pilířem reklamního poutače. Protrhlo mu to nádrž paliva, které teklo vesele do škarpy. Je to sice veliká náhoda, ale já jen protočil oči.

Přemýšlím také nad tím, zda jsem jediný, komu to tak vadí, a nebo je na světě dost lidí, kteří si myslí to samé, že je toho už přespříliš. Dnes svět bez reklam už asi být ani nemůže, protože chci-li se na trhu prosadit, musím mít kvalitní reklamu a to na úkor fajnovek, jako jsem já.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho.

Příspěvek byl publikován v rubrice Naše doba a jeho autorem je M. Manda. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Autor: M. Manda

Jsem bunkrolog a opevnění z let 1935-1938 je má parketa. Moji hrdinové jsou Hraničáři. Chci být miliardářem a splnit si své sny. Mezi mé záliby patří focení, video, návštěvy armádních akcí, četba knih o opevnění, sport, PC hry a jiné. Chtěl bych v budoucnu pracovat pro stát ve státní správě a mé oblíbené jídlo jsou Javořícké párky s plnotučnou hořčicí zn. Malva a pár rohlíků...a točená kofola.

6 komentářů u „Reklamní teror

  1. Jediné, kde nejsou ty reklamy jsou zprávy, ale ty mi svojí formou velice vadí. ČT má povinnost sdělit lidem co se děje a má to dané zákonem, ale nějaký NOVA ta si tam dá hudbu z titaniku a záběry plačícíh lidí a i bulvár a to i do SPORTU! Já se tomu vyhýbám, ale média velice ovlivňují obyvatele. To mě dost mrzí.

  2. A jakoby toho nebylo dost, ČT2 ode dneška těsně před závěrečnými titulky dává do levého horního rohu rušivé upozornění: “Následuje” + název dalšího pořadu.

  3. Vnímám to velmi podobně. Komerční televize jsou pro mě prakticky nesledovatelné, takže i jejich zajímavější pořady kvůli agresivně se vnucujícím a protivně vlezlým reklamám většinou raději oželím.

  4. Ano, dnes jsem vybral denní tisk. Takže MF DNES i s magazínem dále hromada letáků a i Reflex. Co se nestane. Z magazínu vypadne reklamní leták o pár stránkách na DM drogerii a z reflexu na nějaký lyže či co. Tuna papírů navíc. Přesně tak. Na tu TV jsem se díval na Barrandov pač tam byl Boj o přežití s Bearem Gryllsem. Nuže raději jsem si to stahl. Jak jinak, ale dívat se na to na PC nebo na TV je rodíl už jen kvůli té velikosti že. 22″ vs 108 cm úhlopříčka.

  5. Používám Firefox, kde mám instalovaný AdBlock, takže na internetu jsem v klidu. Na televizi se dívám jednou za uherský rok – to už tam musí dávat něco jó pořádného. Tuhle dávali Harryho Pottera a pořad měl hned pět sponzorů, takže utrpení.
    To množství reklamy v televizi je a bude omezené. Pokud televize překročí mez, lidi se na ni přestanou dívat – už dnes se tomu tak děje.

  6. Zrovna v posledních dnech mě toto téma dost dráždí, protože schránka se plní každý den reklamními letáky a čím se víc blíží Vánoce, tím více kilo papíru ve schránce nacházím.Hrůza. Nás učili, že internet z reklam žije, takže tam asi reklamy nezmizí. Ale všude by rozhodně být nemusely

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..